Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 12 januari 2011

Skönt att drömma sig bort



Efter ett drygt dygn i kalla Sverige är det skönt att ha fått in alla bilderna på min egen dator, för nu kan jag sitta och drömma mig bort till varmare breddgrader genom att titta på dem.

Vi har sett många söta djur på vår semester och här kommer några bilder som jag inte fått plats med tidigare.

Båda barnen känner sig som koalor just nu, för jetlagen har slagit till med full kraft. Den ene vaknade tre i natt och den andra fyra och när de väl skulle gå till skolan några timmar senare var de båda supertrötta igen.

En koala sover mellan 18 och 22 timmar per dygn och den enda förflyttningen de gör är i princip när de ska byta eukalyptusträd. Vid 7.30 var båda fina barnen sugna på de där timmarna, men den stränga mamman skickade iväg dem till skolan i snöovädret med varsin lapp till respektive fröken, där jag förklarade läget och påpekade att de naturligtvis fick komma hem om de blev väldigt risiga, men annars vädjade jag mest om förståelse för deras eventuella apati under dagen...

Det har kommit en hel del snö under natten, så att sitta och titta på dessa bilder och tänka sig att de är tagna för bara några dagar sedan känns helt overkligt. Visserligen på andra sidan jorden, men ändå. Det är fascinerande att vädret skiljer sig så enormt världen över.

Planen är att byta ut de nio fotografierna som vi tog i Grekland 2009 och som sitter i ramarna i badrummet, men det är sannerligen inget lätt jobb att välja vilka bilder som kvalar in där. Alla bilder måste dock vara liggande så nästan hälften av alla bilder jag tagit under resan till Australien går bort direkt, för de är tagna på höjden.

En koalabild måste vi ha och så en med barnen i kinesiska kläder, men de andra sju är mer oklara. Det kommer helt säkert att bli en och annan badbild, för vatten är alltid fint och passar dessutom utmärkt i ett badrum.

Det är i alla fall ett angenämt bekymmer att ha många bilder att välja mellan, så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer: