Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 31 januari 2011

Vilken vacker omgivning...


Jag är ute och promenerar alldeles för sällan och egentligen är det helt obegripligt att jag inte gör det oftare, för det är verkligen vackert omkring mig. De här fina hästarna skimrar verkligen när solen lyser på deras tjocka vinterpäls.

När barnen var mindre var vi alltid på Noas Ark, där dessa hästar bor, på torsdagar och då fick barnen välja mellan att åka häst och vagn och att rida. Det var nog veckan mest uppskattade inslag alla kategorier.

Två fina åsnor lyckades jag också fånga på bild, men de brukar vara tre, så antagligen gömde sig en av dem när jag gick förbi. De heter Nina, Petter och I-or, så förmodligen var det I-or som dragit sig undan och satt och funderar över livet någonstans, som han ofta gör i Nalle Puhs värld.

Nere vid havet ser bryggan inte direkt inbjudande att ta sig ett dopp ifrån, men nog är det vackert ändå...

Inga kommentarer: