Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 februari 2011

Abbaminnen, Justin Bieber och snacks


Gladast av alla idag är sötaste dottern, för hennes bok av, med och om favoriten Justin Bieber kom just med posten. Hela hennes rum är tapetserat med denne fagre yngling och hon lyssnar på hans musik, kollar artiklar på nätet och slukar allt, som handlar om honom. Typiskt nog kommer han inte till Sverige på sin världsturné och det är tråkigt, för det hade gjort henne så glad.

Jag minns när jag fick se Abba live i Scandinavium när jag var tio år. Det var helt magiskt och jag kommer aldrig att glömma den konserten. Plattan Arrival hade just kommit och konserten inleddes med ett svepande helikopterljud, som om popgruppen precis landade på taket på arenan. Det är otroligt roligt att ha sett dem live när de var på den absolut toppen av sin karriär och jag skulle, precis som mina fina och snälla föräldrar gjorde för mig, vilja bjuda min dotter på en sådan fantastisk upplevelse...

Jag hoppas få vara med henne någon gång och dela en sådan oförglömlig upplevelse.

Melodifestivalens delfinal i Göteborg har hon i alla fall fått följa med på flera gånger och det brukar vara väldigt trevligt. I år går vi inte, för det var så struligt med biljetterna och får vi inte kanonplatser så kvittar det, tycker bångstyriga jag.


På tal om Melodifestivalen har Santa Maria kommit med underbart glamorösa påsar med smaksatta tortillachips som ska passa till evenemanget. Jag köpte bara den rosa, men ångrar redan att jag inte slog till med den lila också, så jag hoppas att den finns kvar nästa vecka när jag kommer tillbaka igen. Rosa och silver och så text som en schlagermelodi - oemotståndligt i min Melodifestivalvärld! 

I den lila är chipsen smaksatta med Sweet Chili och texten är ungefär "Kärlekens smak är söt". Klockrent så här i mellotider!


Jag har har inte sett den här varianten från Estrella tidigare heller, så jag köpte den också inför fredagsmyset ikväll.

Det hade också kommit en ny chokladkaka från Marabou Premium och den låter fantastiskt god, mörk choklad med havssalt och pecannötter. Självklart var jag tvungen att köpa den också.

Snacks och choklad i all ära, men det jag ser fram emot allra mest ikväll är ändå att få sitta och prata med några av mina finaste väninnor. Jag har redan början förbereda plockmaten vi ska njuta av och de här små söta cocktailtomaterna tror jag passar fint till bubbelvinet som står ute på altanen för att bli härligt svalt tills de kommer.

Eftersom jag inte druckit ett enda busglas på hela veckan, det vanligaste är ju faktiskt att det inte blir något under veckorna, så ser jag verkligen fram emot fredagsvinet.




Inga kommentarer: