Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 18 februari 2011

Frisyrtips mottages gärna!


Japp, så här ser jag ut nu. Allmänt långhårig och smårufsig. På måndag har jag tid hos min nyfunna och duktiga frisör, som jag gått till ett par gånger efter att ha gått hos samma favoritfrisör 22 mil bort i nästan tjugo år, och nu behöver jag tips på vad jag ska be henne göra på måndag.

Min tanke är att jag ska låta längden vara ungefär som den är, för det är inte speciellt långt, men klippa upp det mer, så det blir kortare över det hela och inte påminner så mycket om ett tak, som det lätt gör som det är nu.

Jag har också tänkt att göra lite fler vårblonda slingor, för jag trivs i lite ljusare hår än mitt naturliga bruna.

Den stora frågan är om jag ska lugg eller inte. Jag gillar att ha det då och då, för om jag plötsligt har lugg händer det något nytt, men de flesta jag känner tycker att jag inte ska ha det. En lugg måste jag platta med plattång varje morgon, men det tar vara 15 sekunder, så det är ingen stor uppoffring...

Ge mig råd! Jag är tacksam för alla tips - hur ska jag göra?!

Inga kommentarer: