Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 5 februari 2011

Gratis tacokrydda tack vare Buzzador


Idag blir det inte tacos när våra fina vänner kommer, men jag ska ändå prova att krydda laxen med denna nya spännande krydda.

Sedan flera år är jag en buzzador och det betyder att jag då och då får hem nyheter som jag ska testa och bjuda vänner på. Det har genom åren varit till exempel färdiga pajdegsrullar, marinerad kyckling och flingor. Mitt uppdrag är att bjuda på nyheten och sedan rapportera till Buzzador vad jag tycker om produkten, hur ofta jag kan tänka mig att köpa den och vad som är ett rimligt pris.

Den här nyheten nappade jag genast på, för vi äter ofta tacos och det låter som en trevlig idé att kunna servera lax istället för köttfärs ibland, så det blir spännande ikväll.

Tre familjer med barn kommer, så jag kommer att ha många åsikter att rapportera och det är alltid trevligt. Detta är ett bra sätt att få upp ögonen för nya produkter och alla mina vänner kommer dessutom ikväll att få med sig en påse hem för att själva testa någon gång.

Ute på altanen står två flaskor bubbel och två flaskor vitt vin och jag ser redan fram emot att få öppna dem. Ett glas svalt mousserande vin förgyller alltid en festkväll!


Den finurliga disktrasehängaren fick jag av en underbar väninna igår. När jag var hemma hos henne en dag såg jag att hon hade en sådan på väggen och jag tyckte den var väldigt praktisk, för jag retar mig ofta på att disktrasan ideligen åker ner i slasken och blir blöt. Nu är det vardagsbekymret borta!

Ikväll ska jag använda den enormt praktiska stekpannan som jag fick av våra snälla vänner i Australien. Den stora fördelen med den är att den är både stor och har en sladd som man sätter in i väggen. På så vis får man plats med mycket mer än i en vanlig stekpanna och både ugnen och spisen kan användas till annat.

Världen är full av finurliga saker.

1 kommentar:

Joanna Björkqvist sa...

För den nyfikne kan jag rapportera att kryddan var supergod och passar även att ha på laxen om man vill ha ugnspotatis eller ris till. Man måste absolut inte bara ha den till tacos - perfekt!