Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 9 februari 2011

Hundrade inlägget en gissningslek


Denna vackra vinterbild tog jag i stålande sol. Frågan är bara vad det är den föreställer? Välkommen att gissa! Den som gissar rätt får en sajberkram!

Detta blogginlägg är mitt hundrade, så det passar bra med en liten gissningslek för att uppmärksamma det hela.

Häromdagen tog vi bort den allra första växten vi planterade när vi köpte akvariet för några år sedan. Den har varit väl stor länge och nu hjälpte det inte att klippa bort ett och annat blad, utan nu fick den pensioneras på riktigt.

Idag köpte jag en ny liten variant av samma växt och det går knappt att föreställa sig att vår gamla en gång i tiden var så här liten och söt.

Den förra var inte bara så gigantisk att bladen nådde ända upp till vattenytan och sedan vek ut sig åt alla håll, utan den var även väldigt mörk i färgen. Den nya är piggt ljusgrön och många fiskar simmade nyfiken runt den för att kika från alla håll.

Hoppas den kommer att trivas hos oss och bli lite lagom stor...

4 kommentarer:

Marika sa...

vackert! det ser ut som en fjäderskrud på en isfågel, men jag tippar att det är ett mönster av iskristaller på en glasruta ed. kram? ;)// Marika

Anonym sa...

Hej söta Joanna! Jag tror att det är typ sjögräs eller annan växt i grunt vatten :)) Kram Meeri

Anonym sa...

...eller från akvariet :))/ Meeri igen, ha ha...

Joanna Björkqvist sa...

Härliga gissningar! Jag tycker också att det ser ut som både en fjäderskrud eller växter, men faktum är att Marika har rätt, för det är bilrutan en tidig morgon.

Jag satte mig på förarsätet för att slå på motorn och sedan skrapa rutan, när jag såg morgonsolen komma in genom rutan och det var så vackert att jag var tvungen att ta en bild innan iskrapan åkte fram!

Så stor segerkram till Marika och även en varm kram till sig, Meeri!

Och jag är glad att våra fiskar inte har det så kallt i akvariet! ;)