Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 24 mars 2011

Äntligen bär det av söderöver


Väskan är packad och på väg söderöver! Den här veckan var tanken att vi skulle ha åkt till Egypten, men det blev inget med det, så vi har fått njuta av lite solsken av svensk mer modest variant istället.

Men för min egen del blir det en liten resa i alla fall och det hör sannerligen inte till vanligheterna att jag beger mig hemifrån utan resten av familjen i släptåg. Denna gång ska jag dock resa alldeles själv och dessutom åka tåg, så det blir ett äventyr av stora mått.

Jag ska hälsa på en fin väninna, som sedan ungefär femton år bor i Malmö och som jag aldrig tidigare besökt, trots att vi hållit kontakten hela tiden och trots att hon flera gånger varit snäll och hälsat på mig.

Vid lunch tar jag bussen hemifrån, nåja, den hämtar ju inte upp mig alldeles utanför dörren utan en bit bort, och så ansluter tåget inne i Kungsbacka. Jag är så modern att jag har bokat biljett via nätet och bett att få den i mobilen och mycket riktigt pep telefonen igår eftermiddags och upplyste mig om att jag ska sitta i vagn 14 på plats 256. Hoppas den är ledig när jag kommer.

I  morgon ska vi ta tåget till Köpenhamn och det är faktiskt mitt livs första tur till den danska huvudstaden och det är nästan så att jag inte törs erkänna det. Jag har varit i USA två gånger och rest genom 19 delstater, jag har även varit i Australien två gånger och i Danmark har jag säkert varit hela tjugo gånger, men ändå blir det första gången jag besöker Köpenhamn. Det ser jag verkligen fram emot, för det är onekligen på tiden.

Jag har packat det allra nödvändigaste; alltså kameran och tandborsten, och ser fram emot ett par riktigt trevliga dagar, då jag inte ens kommer att kunna uppdatera bloggen. En liten present till väninnan har jag förstås också stoppat ned i resväskan.

På lördag är jag tillbaka i verkligheten igen och då kan jag förhoppningsvis bjuda på några fina bilder, trots att väderrapporten skvallrar om endast fyra plusgrader...

Inga kommentarer: