Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 23 mars 2011

Fler bilder på den fina ugglan


Det var verkligen en härlig naturupplevelse vi var med om i morse och skönt att den fina hornugglan kom iväg till slut, för det såg för eländigt ut när han slog huvudet i glaset gång på gång. Tur att det inte var med någon större kraft i alla fall, för han satt fint på altangolvet när han gjorde sina utfall.

Jag tog några bilder till, förutom dem jag lade upp i morse och här kommer ytterligare två som jag tycker är fina. På den översta bilden undrar han vad det är för konstigt ljud han hör, så han vänder sig lite åt mitt håll, där jag smattrar med kameran.

På andra bilden bestämmer han sig för att göra ännu ett försök att forcera den där märkligt hårda, men definitivt genomskinliga, glasrutan. Det är lätt att förstå att han tycker att det borde gå och han tar verkligen sats för att lyfta och är just på väg att breda ut sina vackra vingar ordentligt, när det tar stopp ännu en gång.

Även om han alltid är välkommen tillbaka när han vill hoppas jag att han vilar ut i en närbelägen skog nu...

Inga kommentarer: