Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 6 mars 2011

Härlig söndag i solen


Åh, vilket underbart söndagsväder vi fick. Efter att han dansat ända till halv fyra i morse och bara sovit fyra timmar, så var det skönt att sitta och slappa en stund i solen. En liten lässtund blev så klart också och jag hade några få sidor kvar i Mörkersikt - annorlunda sagor om kaos av Johannes Källström, så nu är den utläst. Jag gillade den verkligen, trots att jag normalt aldrig läser skräcklitteratur och mer tankar om boken finns på min andra blogg, bokcirkel.se. Klicka på länken för att läsa mer:

www.bokcirkel.se

Dottern är en väldigt energisk tjej och gillar att ha saker att göra. Dessutom gillar hon att tjäna pengar, så idag frågade hon sin pappa vad hon kunde göra för att tjäna en slant och han föreslog rensa upp bland skorna i källaren, vilket var ett både utmärkt och välbehövligt förslag.

Vi hade otroligt många skor som barnen inte kan ha längre och på bilden ser ni ungefär två tredjedelar av dem dottern rensade ut idag. Praktiskt nog har min syster mindre barn så hon och båda hennes barn kom ner till källaren och plockade åt sig de skor de ville ha och det blev inte mindre en tre överfulla shoppingbagar. Perfekt!

Senare på eftermiddagen ville dottern baka något gott och efter en hel dels bläddrande i olika bakböcker bestämde hon sig för att göra chokladmuffins alldeles själv. Jag behövde inte ens gå in i köket. Medan jag satt och bloggade på bokcirkel.se kände jag en underbar doft sprida sig i huset och plötsligt dök en väldigt nöjd bagare upp alldeles vid datorn med en hel bricka full av vackra muffins.

Mmmmm, många mumsiga muffins!


Inga kommentarer: