Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 5 mars 2011

Strålande marssol


Idag tror jag minsann att solen har tagit hårt på snön och isen runt omkring i landet.

När jag och dottern tog en sväng ner till havet var det öppet vatten på stora delar av ytan, men ändå såg vi ett stort skridskogäng en bit ut. Jag förstår inte alls hur de vågar.

De allra lustigaste var nog ändå att käre maken samtidigt, ett par mil söderöver, hade säsongspremiär på sin vindsurfingbräda. Jag tycker att båda aktiviteterna en dag som denna är ganska tokiga, men frågan är vilken som är värst.

Jag tog i alla fall en hel del fina bilder, för det är så vackert med klarblå himmel, hav och is i en härlig blandning. Även om jag föredrar sommaren på alla sätt så måste jag erkänna att alla årstider har sin egen charm.

Förhoppningsvis kan jag använda ett par av dagens bilder till almanackans marsblad nästa år. Jag behöver tre bilder till varje månad och under sommarmånaderna är det ett väldigt hårt urval, för där finns alltid massor av tjusiga bilder, men i mars är det rena öken.

I år hade jag inga fina bilder alls från mars att sätta där, så det fick bli en dimmig bild från Öland i mitten av maj, en havsbild från november och slutligen en bild från djurparken första helgen i maj.

Nästa år kommer jag att kunna välja bland flera fina och det känns toppen!

Inga kommentarer: