Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 16 mars 2011

Vilket varmt vackert vårväder!


Så glad jag blir av att skriva denna tjusiga alliteration till rubrik och att det är helt sant gör bara saken ännu bättre.

Idag kostade jag på mig en långlunch, så jag började med att åka till Smarholmen där vi badar ibland på sommaren. Stranden på ena sidan är djup och idag var all is borta där, så det såg otroligt vackert och inbjudande ut.

Det var nästan lite frestande att doppa tårna i det knallblå vattnet, men den vinande vinden påminde mig raskt om att det bara är mitten av mars ännu.

När jag strosade runt till den andra betydligt grundare sidan såg det helt annorlunda ut. Det är väldigt långgrunt och utmärkt för små barn på sommaren, men idag var havsbottnen blottlagt långt ut och stora isflak låg istället där småbarnen brukar sitta och plaska.

Ett av isblocken såg ut som en liten krabba på promenad, tyckte jag. Till och med ögon har den och kikar nyfiket på mig. Kanske behöver ni klicka på den och få den större för att se ögonen, men jag ville inte beskära den, för jag tycker att det är fint med sandbottnens vågor omkring den.

Mina ornitoligiska kunskaper är mycket begränsade, så därför kan jag tyvärr inte berätta vilka fåglar det var jag hörde där ute, men jag kan säga att de förde ett förfärligt väsen i alla fall. Lite synd att ljudet inte automatiskt kommer med bilden, för det gav en läcker inramning på plats.

När jag svängde in på vår väg här hemma igen hade en fastighetsmäklare varit förbi och satt upp en Till salu-skylt på ett hus lite längre bort på gatan. Jag har mina önskemål och tankar om vilka som ska flytta in där och har varit noga med att påpeka det för dessa fina vänner, så nu håller jag tummarna.

Lunchen åt jag utomhus och sedan satt jag kvar i solen i säkert en halvtimme och bara njöt. Så underbart när vårsolen värmer näsan!

Inga kommentarer: