Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 29 mars 2011

Vintermatt rabatt i grådask



Så här års brukar jag ha rensat och gjort fint i den rabatt vi alltid passerar när vi kommer hem eller lämnar hemmet, men det kyliga och ostadiga vädret har gjort att jag inte har vågat ta bort de värmande höstlöven och annat ännu.

Det ser verkligen inte glatt ut i rabatten för tillfället, men nu kan det å andra sidan bara bli bättre. Min plan är att ta en bild då och då från tre olika håll och se hur den förändras under sommarhalvåret.

En del plantor, som ser så gott som döda ut idag, kommer säkerligen att blomma i full prakt om ett par månader, medan andra har svårt att överleva vintern och trivas tillräckligt väl i vår aningen magra jord.

Jag hade tänkt att rensa lite idag, men det var så fruktansvärt grått, kallt och blåsigt att jag tyckte att det var onödigt med ett utomhusprojekt just denna dag. Dessutom kan det vara kul att se hur rabatten såg ut innan jag ens städade upp i den.

Nu tycker jag verkligen att det är hög tid att få värme, strålande solsken och mer grönska i naturen. Om jag fokuserar på det goda i livet på min blogg vore det trevligt om naturen hjälpte mig en smula på traven.

Inga kommentarer: