Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 6 april 2011

Hemmafint och bokcirkeldags


Det blev riktigt fint på matsalsbordet med turkos, rött och lite vitt. Känns både ovanligt och fräscht med lite välkommen omväxling. Här syns i alla fall två tredjedelar av bordet, men även resten är lika fint måste jag säga.

Tulpanerna är underbara tycker jag med sina tjusiga blomblad i rött med gula inslag och vågig kant.

Ikväll är det dags att träffa de härliga flickorna i bokcirkeln igen och jag är mycket nyfiken på vilken bok kvällens värdinna kommer att välja. Nu har vi haft turen att läsa bra böcker flera månader i rad och det är en svit som man ogärna vill bryta, men samtidigt är det ofrånkomligt att det dyker upp en och annan mindre bra bok ibland också. Sanningen att säga är det inte heller fel, för antagligen är det så att vi uppskattar en bra bok ännu mer efter en mindre bra eller rent av dålig bok.

Boken vi läst till idag ska bli oerhört spännande att diskutera eftersom den handlar om alkoholmissbruk, Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren. Förhoppningsvis får vi en spännande diskussion som vanligt.

Mina bokhyllor är verkligen fulla av böcker...

Inga kommentarer: