Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 29 april 2011

Snygga spritflaskor, men gott?


Lagom inför Valborg har käre maken köpt två väldigt snygga flaskor med sprit och det är alltid trevligt med ett tilltalande yttre, men frågan är hur den ovan smakar.

Absolut Watkins är onekligen grymt läcker utanpå, men jag måste erkänna att jag är aningen skeptisk inför innehållet. "Spiced coffee and almond flavored vodka" står det och mandeldelen tycker jag låter riktigt god, men vodka med kaffesmak? Låter inte det suspekt?

Jag är ingen kaffedrickare, så det förklarar till viss del min tvekan, men självklart måste jag så småningom testa denna nya variant. Någon dag när jag känner mig särskilt modig och mycket nyfiken ska jag ta mig en slurk.

De två små söta flaskorna som hänger på sidorna är däremot gamla bekanta och jag gillar både Mandrin och Raspberri.
En alldeles ovanligt flott flaska med vanlig vodka köpte käre maken också och den är så fin att man inte vill öppna den. Den glittrar som en diamant i solskenet.

Barnen som inte varken får eller vill ha sprit gick inte heller lottlösa, utan fick varsin jätteklubba av sin far och det blev de jätteglada över, förstås.

Det är så otroligt vackert i trädgården nu att det är svårt att föreställa sig hur stendöd den såg ut för bara några veckor sedan. Och ännu vackrare blir det för var dag!

Inga kommentarer: