Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 19 maj 2011

Mina bidrag till Stora bokbytardagen!


Idag är det Stora bokbytardagen runt om i landet och tanken är att man ska ha en bok under armen och byta den mot någon annan man vill ha.

I Kungsbacka anordnas inget officiellt arrangemang, men jag och en väninna har bestämt oss för att sammanstråla ikväll klockan 20.30 på Onsala kyrkas parkering och byta böcker med varandra.

Förhoppningsvis lyckas vi genom en inbjudan på Facebook få några fler att nappa på denna trevliga och anspråkslösa idé.

Det är är mina fem bidrag och den enda anledningen till att jag kan tänka mig att byta bort dem är att jag redan har en till exakt lika dan hemma av alla titlar. Jag har oerhört svårt att skiljas från böcker, så först trodde jag inte att jag skulle lyckas hitta en enda jag kunde avvara i mina bokhyllor, men när jag fann några dubletter blev det genast lättare att ta farväl.

Så här med facit i hand är jag jättenöjd med dagens byte, för jag fick sex böcker som jag inte har läst och som dessutom är väldigt olika inbördes. Jag åkte dessutom iväg med fem böcker och kom hem med sex! På bilden ser ni vilka böcker jag lyckades byta till mig.

Nästa år hoppas vi på ännu större uppslutning!

Inga kommentarer: