Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 15 juni 2011

Pinsam springnota på Ica


Idag har jag handlat lite nödmat, packat ner sommarklänningar och badkläder inför morgondagens resa och dessutom fått ihop en krönika.

Barnen hade önskat sig fika på Espresso House på sommarlovet och för att vara säkra på att inte glömma bort det, slog vi till redan idag och det var lika gott som vanligt. Morotsmuffinsen jag valde var superfärsk och ljuvligt god.

När vi sedan vandrade vidare till Ica kunde jag inte få ut en scanner, för det stod på displayen att mitt kort inte var giltigt. Jag provade flera gånger, men maskinen envisades, så jag fick lomma iväg till kundtjänst. Där konstaterade de att jag inte kvitterat beloppet förra gången, så jag hade alltså råkat ta en springnota.

Otroligt pinsamt, eftersom jag handlar där varje vecka och ibland två gånger samma vecka. Ska man smita ska man inte göra det just där man är trogen stammis och självscanningskund, för det blir så uppenbart vem som är boven.

Den snälla tjejen i kassan hjälpte mig, så jag fick betala i efterhand och sedan låste hon upp mitt kort och så var jag en pålitlig kund igen. Vid laget darrade mina generade ben betänkligt...

Jag passade på att handla räkost och tunnbröd att stoppa ner i det bagage som ska checkas in, för vi kommer till hotellet strax efter midnatt i morgon kväll och då lär inte någon restaurang ta emot oss som gäster. Kanske kan vi till och med ta oss ett glas vin ur den i förväg beställda flygplans-bag-in-boxen fast det är mitt i natten?

Halva eftermiddagen gick åt till att stryka en massa nytvättade kläder och packa, packa, packa. Jag inte låta bli att undra om de där timmarna vid strykbrädan verkligen var välspenderad tid, för nu ligger allt i små tajta rullar och lär ha både en och annan skrynkla när jag plockar upp dem på Kreta imorgon.

Mitt i allt lyckades jag skriva en krönika också. På boktema, faktiskt. Ibland är det både skönt och busigt att inte välja det mest uppenbara ämnet. Att skriva om midsommar känns lite väl förutsägbart när krönikan publiceras samma vecka.

Bilderna på dagens blogg tog jag 2009 när vi var på Kreta senast och det syns nog hur underbart vi hade det.

Inga kommentarer: