Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 7 juli 2011

Käre makens nya bil har anlänt


Knappt hinner den sprillans nya båten lägga till på garageuppfarten förrän det är dags för den lika sprillans nya bilen att göra entré.

Idag kom käre maken hem med en alldeles fabriksny Volvo XC70 till barnens stora glädje. De rusade genast ut för att spana in genom bilens rutor innan de resolut klev in och slog sig ner på de väldoftande sätena.

En alleles ny bil har onekligen en något fräschare doft än den man vanligtvis förknippar med bilar.

För att bilen ska hålla sin fin inuti råder strängt godis- och läskförbud i den har bestämde maken beslutat. Min sju år gamla bil har både en och annan fläck i baksätet och han vill inte att denna pärla ska gå samma grymma öde till mötes, vilket är ganska lätt att förstå just idag när den fullständigt skiner.

Om ni undrar varför söte sonen rusar iväg ifrån förarplatsen i en faslig fart, så beror det på att fina dottern spelade en Justin Bieberlåt på bilstereon riktigt högt. Hon är hans antagligen mest hängivna fan och han är det inte. Helt enkelt.

Under kvällen håller sponsrade maken på att smycka bilen med klistermärken med vindsurfingloggor på bilen, så troligen får jag lägga upp någon ny bild framöver, så ni vet vad ni ska hålla utkik efter på vägarna.

Beware, en ny surfmobil intar gatorna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till den fina bilen. Min man får en ny V 70 vart 3dje år. Jag får välja färg och också använda den. Min gamla RAW4 går ännu. Hoppas den klarar sig länge.
Mari-Anne Jakobsson

Joanna Björkqvist sa...

Tack, Mari-Anne! Jag hoppas också att den klarar sig länge! Och att din RAW4 också gör det!