Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 10 september 2011

Färger förändrar Miss Ego


Något ska man ju pyssla med så här på morgonkvisten, så det blir en lugn och skön start på dagen. Varför inte vara lite ego medan teet i den stora muggen svalnar och resten av familjen vaknar till...?

Jag tycker att det är kul med fotografier och färger och har alltid fotat mycket. En bild blir verkligen helt annorlunda om man mixtrar lite med färgerna och det är spännande. På iPhoto i min iMac finns en del effekter som på en magisk sekund förändrar bilden drastiskt.

Jag har inte photoshop, så jag kan inte göra så värst avancerade grejer, men för mig räcker det att kunna ändra färgerna och igår lade jag upp den här bilden, där jag använt mig av effekten Antik. Den tonar ner färgerna i en lite brunare skala och det tycker jag är snyggt, för det ger ett mjukare intryck.

Att den heter Antik känns ju lite elakt, men ja ja, lite antik känner jag mig...

Den här typen av bilder tar jag själv på mig till Facebook egentligen och det känns alltid mer avslappnat än att smila upp sig för någon annan...

Överst på sidan ser ni hur originalbilden ut. Väldigt färgglad. Jag är så nöjd med mitt nya röda läppstift som jag köpte för halva priset när Ica Maxi skulle ta bort Nivea ur sitt sortiment.

En kul effekt som jag använder mig då och då av heter Sepia och här kommer en bild med just sepiafiltret på. Lite samma som Antik, men brunare och fylligare.

Avslutningsvis kommer en svartvit bild, fast jag tycker nog att den drar lite mot blått. Man kan faktiskt göra även svartvitt mindre svartvitt och nyansera det lite, men den här är helt svartvit och det är också fint ibland.

Så där, ja. Nu har ni fått en överdos av mig denna lördag, ni arma bloggläsare. Pusta ut - nästa inlägg kommer inte att innehålla en enda bild på mig. Jag lovar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snyggo!
Jag tror jag gillar mittenbilden bäst... :)
Är det den potatisfärgade märkestoppen du har på dig? :)
Snygg!

Joanna Björkqvist sa...

Mie: Jag tackar mjukast, fina Mie! Visst är det den toppen - trivs jättebra i den och kan äta hur mycket lördagsgodis som helst utan att den blir trång! ;)