Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 15 september 2011

Nyttigt kan vara vackert


Jag är en riktig slarvmaja när det gäller maten. Om jag fick och kunde skulle jag leva på ostmackor i alla dess former (med fräscha grönsaker och himmelska röror i och på) resten av mitt liv. Så enkelt och så fantastiskt gott. Dessutom är möjligheterna att variera sin macka nästan oändlig.

Det går dock inte an. Särskilt inte när man har barn som föredrar kokt potatis, köttbullar och brunsås. Man kan tro att barnen är från 1950-talet med sin vurm för (mormors) husmanskost, men de är fortfarande inte ens tonåringar.

Idag ansträngde jag mig i alla fall rejält och gjorde detta vackra, goda och nyttiga fat till middagen. Känns gott i både kropp och själ.

Särskilt tjusigt var det i kvällssolen...

2 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Jag älskar morötter!

Joanna Björkqvist sa...

Fru Gårman: Jag håller med om att det är väldigt gott! Idag doppade jag dessutom mina i pepparrotsost! :)