Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 18 september 2011

Sonens laserdomekalas

Sonens grymma kalasinbjudan som jag och käre maken gjort.

Det har sina sidor att fylla åt mitt i sommaren, för eftersom många är bortresta så har vi väntat på att ha kalas för sonen som fyllde tio år den 19 juli.

Den spännande historien om hans födelse och de fruktansvärda veckorna innan har jag skrivit om tidigare.

Idag är det äntligen dags för honom att ha sitt efterlängtade kalas med kompisarna och han har valt guldvarianten av ett laserdomekalas. Det betyder att han och hans sex närmaste vänner kommer att inleda festligheterna med en laserdomeomgång och sedan testa att rida på en mekanisk tjur.

Slutligen får de även prova på minisumobrottning i roliga och klumpiga kläder. Korvåbröd blir det modesta kalasmaten, valfri glass till efterrätt och så förstås en liten godispåse till alla.

Snälle sonen har även köpt lite extra godis till sina vänner, för han vann en tävling i våras där han skulle gissa rätt på hur mycket påskgodiset i korgen vägde. han gissade 5,3 kg och det visade sig stämma alldeles perfekt. Det blev en hel del strul med att få ut priset, men efter någon dryg månad kom det godischeckar på 400 kronor till den lycklige vinnaren.

Nu har han köpt Premiyum lyxgodis till sig själv och över ett kilo vanligt lösgodis till sina kalasvänner och det ska ge dem lite extra energi innan det är dags att ge sig ut i den mörka, luriga banan.


12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Min son hade också tänkt ha sitt kalas där. De får det säkert jätteroligt!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Vad kul! Han ser så otroligt mycket fram emot det - vilka härliga pojkar vi har! :)

nillas liv på pinnen sa...

Varför blir jag alltid sugen på lyxig choklad när jag kommer in här? ;)

Nu har jag läst över hundra sidor i Niceville sedan jag var in här hos dig igår och inte hittat en enda kanonmening. Alla meningar är bra, och hela boken hittills är bra, men ingen mening är så fantastisk att den står för sig själv när man lyfter ut den...

Men skam den som ger sig. Idag läser jag vidare.

Anonym sa...

Kan säga att det var ett attans kacklande i bilen in med Thims kompisar till ovan nämda ställe!! Alla supertaggade! :-D Yvette

oumberligating sa...

Laserdomekalas underbart, särskilt om vi föräldrar får vara med och vara underbart opedagogiska. Fast får några år sedan sa jag att jag älskade att "skjuta ungarna", känns inte som det är politiskt korrekt längre!
Men lek är lek och inget annat...det är ju ungarna som inte lekte som blev "störda" säger "expertisen"!
Ska du också till bokmässan? Va trevligt! Självklart så ska vi mer än "vinka". Vi, alltså jag och min fru Pockethexan kommer vara i något som ska heta "bloggrummet" annars hittar man oss lät då min Fru är den enda under 45 med rollatorbord och högklackat när hon går omkring!
Mig hör du lätt för om jag inte ätit ordentlig så blir jag lätt lätt "högljudd"!
Ha det!
Kram ifrån Oumberlige peter!

Åsa sa...

å va kul! Låter som en perfekt dag!
Va sött med extra godis å lyx till sig själv ;-)
Kraaam pådig

Joanna Björkqvist sa...

Nilla: Haha, jag känner samma sak - vill ha choklad nuuu! ;)

Ibland kan jag läsa tre-fyra böcker i rad utan att hitta en sån där riktigt underbar mening. Boken kan absolut vara bra ändå, men sakna de där enstaka meningarna som jag bara älskar...

Kul att du gillar Niceville so far - jag fick mejl från Bokus igår att min Niceville är försenad. Den borde kommit redan i onsdags... Suck...

Joanna Björkqvist sa...

Yvette: Så synd att v i inte hade kalas samtidigt, för det hade var supertrevligt att få babbla lite! Hoppas ni har det underbart!

Peter: Jag kommer inte själv att vara med, utan nöjer mig med att fotografera lite där jag kommer åt...

Verkar lätt att ta sikte på er! Ska bli kul att se både dig och Pockethexan nästa vecka! :) Kram så länge!

Joanna Björkqvist sa...

Åsa: Ja, nog är han lite söt med sitt lyxgodis! Han har planerat det länge! :) Kram tebax!

Duktiga Tjejen sa...

Vilket lyxkalas! Jag hade alltid hederliga gamla vanliga med tårta och fiskdam, gillade dem. Schyst att han bjuder polarna på ett kilo också.

Kom på mitt favoritcitat från filmvärlden imorse, från Forrest Gump.

-Have you found Jeesus yet?
-I didnt know I was supposed to be looking for him...

Stoffe sa...

Alltid gott med godis och ska man äta det så varför inte.välja dem lyxiga.
Jag hade godiskalas själv igår :)

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Ja, nog är det lyxigt! När barnen var mindre hade vi alltid kalasen hemma och den klassiska fiskdammen, men då brukade vi ha något tema, t ex djungelkalas eller piratkalas.

Citatet är ju underbart kul!!! Det hade jag glömt! Men det är en rolig film över huvud taget!

Soffe: Härligt med godiskalas! :)