Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 7 december 2011

Promotion och bowling


Idag tog jag med mig några Nära dig-böcker till två butiker som ligger bara några hundra meter ifrån där jag bor. Eftersom handlingen utspelar sig mestadels häromkring borde människor som bor och lever här vara intresserade. Det hade jag i alla fall varit.

Den ena är en jättefin inrednings- och presentaffär som heter Kolon och är full av vackra saker där jag alltid vill ha allt. Jag var inte helt säker på att de ville blanda in böcker i sin verksamhet, men de slog till med fem böcker - hurra!

Sedan gick jag till Hemköp, som normalt inte säljer inbundna böcker, men när jag berättade om handlingen och att den utspelar sig här bestämde de sig för att satsa på tio böcker i alla fall. Nu hoppas jag att den redan står vid kassan, så folk som bara står och väntar på sin tur kan se den och bli nyfikna.

Det gäller ju att den syns.

Idag har det varit studiedag för barnen som dottern har varit hos bästa kompisens farmor medan jag jobbade halvdag och sedan bowlade med söte sonen som naturligtvis spöade sin morsa.

Inte annat att vänta.

Klotet går rakt på när sonen rullar iväg det och det
blir ännu en snygg spärr. Några strikar blev det också ...

12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Wow, vad du är aktiv och duktig på att sälja dig själv!

Tankar vid midnatt sa...

Det kommer bli något stort av dig!

Anonym sa...

Men du är ju bara fantastisk! Jag hade aldrig kommit på tanken, och du arbetar så hårt för detta.
Det är verkligen underbart att se hur du kämpar. Jag älskar det!!
Stor kram och LYCKA TILL!

Pappa sa...

Du är verkligen i farten.
Jag tycker att alla i Onsala skall köpa boken.
Puss från Pappa

Skrivarstudio ordOide' sa...

Du är banne mig min idol!! Hur häftigt som helst att gå in på en liten Hemköpbutik och få dem att ta in tio böcker!!

Västgötskan sa...

Konstigt hur barn ALLTID har nybörjartur... *harkel*

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag ska ärligt säga att jag förvånar mig själv ibland! :)

Tankar vid midnatt: Det var snällt sagt - tack så mycket!

Stoffisen: Det gäller att borsta upp sig och kämpa på! Känns hur kul som helst när de nappar! Tack så mycket och kram tillbaka!

Pappa: Jag håller helt med dig, sötaste pappa! Klart att alla ska köpa den! Jag trycker så gärna en ny upplaga!

Skrivarstudio: Japp, med tanke på att de sa nej direkt för att de inte säljer böcker av den här typen, men att jag inte gav mig och det resulterade i tio böcker, så måste jag säga att jag är faktiskt rätt nöjd själv! Och jag jag så kan du! :)

Västgötskan: Eller hur... ;)

Anneli Stålberg sa...

Bra jobbat! Vad duktig du är :)

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Tack - man får ju inget gratis, så det är lika bra att jobba på! :)

Kati sa...

Håller med skrivarstudio! Är imponerad av din påhittighet när det gäller att sälja dina böcker. När kommer du på stockholmsturné? :P tänk vad många du kan sälja om du åker hit med en resväska full med böcker!! Eller två.

Joanna Björkqvist sa...

Katarina: Haha, NI är för härliga - jag tackar mjukast! En liten riksturné vore mysigt! Min allra första signering gjorde jag ju faktiskt i Scandinavium, så jag borde nog ta Globen snart! ;)

Kim M Kimselius sa...

Bra! Fortsätt vara så aktiv med dina böcker. Det gäller att synas och höras!
Kram Kim