Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 22 januari 2012

Åh, vilken fin award jag fått!


Åh, så glad jag blev idag när jag fick en fin award av Camilla. Den här gången valde hon att skicka awarden vidare till oss arma krakar som fastnat i Wordfeudträsket och som spelar mot henne. Det är alltid kul att spela och det är ju därför det är så lätt att bli fast, men ibland är det galet svårt att bygga några ord av bokstäverna man får. Det vet både Camilla och jag, kan jag säga.

Jag tycker att det är svårt att skicka awarden vidare, eftersom jag uppskattar så många bloggare och bloggläsare, men samtidigt tycker jag själv att det är kul att få en award och då måste jag kunna ge en också. What goes around comes around.

Eftersom jag blev så glad av Camillas award bestämde jag mig för att skicka den vidare till andra glädjespridare. Det finns förstås ännu fler än de jag väljer här, men så här blev det idag. De här fem är fantastiska glädjespridare och det tycker jag behövs. Visst måste det finnas svärta i livet också, men jag gillar glädje. Det finns något glatt över det, liksom!

Carina - dina Dagens kloka ger faktiskt alltid något att tänka på. Dina blogginlägg andas också glädje och din bild säger allt. Vilken glädje!

Hanna - du sprider inte bara glädje utan även en hel del annat, men jag är så glad över att du kommit in i mitt liv, för ibland råkar man stöta på någon som bara är så ... så ... så... underbar!

Åsa - du berättar så öppenhjärtigt om ditt liv och dina funderingar och har alltid, och då menar jag verkligen alltid, ett positivt ord över till de bloggare du läser. När jag ser ditt namn bland kommentarerna vet jag att det står något positivt och det är så gött (götebosska!) att se!

Anneli - du har fått mina ögon att tåras flera gånger och faktiskt även av glädje. Du skriver så varmt och så fint att det känns som om vi träffats flera gånger. Varför har vi inte det?

Västgötskan - du är alltid mitt i allting och medan du håller på med det så kastar du ur dig ett blogginlägg. Enormt tempo och full fart varje dag och det gillar jag. Ofta har du humor i vardagen med och jag skulle gärna fika med dig, Tror inte det skulle vara tråkigt i en sekund. Tror inte att du är tråkig alls, faktiskt.

Rymdkapseln från Apollo 11. Förvillande lik den från
Apollo 13. Och lite lik Wall-E.
Igår tittade vi på filmen Apollo 13 och det bestämde vi redan när vi var på Kennedy Space center i Florida, för det skulle vara kul att se hur det gick för de tre männen i rymden. Jag hade sett den förut och eftersom Jim Lovell (som spelades av Tom Hanks) blivit en gammal man och pratade till oss från stora dukar på centret, så visste vi hela tiden att det skulle gå bra för de tre astronauterna även om det inte alltid såg så ljust ut.

Vilken grym ångest de måste ha haft i den där eländig rymdkapseln när det var minus 12 grader för fjärde dygnet och i princip obefintligt med syre. Så fasansfullt för både dem och deras familjer på jorden, som följde dramat.

Filmen fick inte hela min uppmärksamhet, för jag hade trots allt sexton wf-spel att hålla i luften samtidigt. I de flesta av dem var det sjukt svårt att skriva några ord, för jag hade bara konsonanter. I några av spelen hade jag dessutom de riktiga högoddsarna, de som ger massor av härliga poäng om man lyckas lägga dem över TW, DW eller åtminstone TL eller DL. Ni som spelar vet vad jag  menar och ni som inte spelar behöver inte fördjupa er i problematiken, men det handlar om att man får en massa sköna extrapoäng ibland.

Men hur sjutton bygger man ord av dessa bokstäver?


Eller av dessa?



Eller rent av dessa?



Sedan dök det plötsligt upp en massa vokaler i ett av de 16 spelen och givetvis är det inte de vanligaste vokalerna som a, e eller kanske i, utan svårplacerade dito. Då ser det ut så här:



Tänk om jag kunde flytta över några av dem till mina andra matcher. Det tycker jag hade varit en alldeles utmärkt idé, för fortfarande, efter en månads flitigt spelande, förlorar jag betydligt fler matcher än jag vinner. 

Det är något skumt med Wordfeud. Så måste det vara. Annars skulle jag vinna oftare. Någon som håller med? Känner ni också att ni borde vinna oftare?

13 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Jag brukar faktiskt vinna mot de flesta jag kört mot (peppar, peppar) utom pappa där han vinner lite oftare än jag (!). Vi kanske ska köra ett parti, skriv i min blogg vad du heter vetja!

Micke sa...

Har ännu inte fastnat i WF-träsket. ;-)
Mest för att jag redan sitter fast i så många andra spelträsk. :-O
sv:
Brasan är värd hur mycket som helst, mysigt och varmt i ett. Ger känslan av livsnjutande! :-)

Hanna Lans sa...

Nä, WF-träsket kommer jag nog aldrig fastna i.

Men att få awarder fastnar jag mer än gärna i! Härligt att bli kallad underbar. Idag har jag varit allt annat än just det ...

Anonym sa...

Grattis till en lovely award! :-)

♥ Carina ♥ sa...

Tack snälla rara för dina fina ord. Det värmer gott i hjärtat.

Jag är ju också fast i WF träsket, och gillar det skarpt :)
Fast jag känner som du... jag borde vinna oftare och man blir ju galen när det bara ramlar in en massa konsonanter ;)

Kram på dig och tack än en gång!

Åsa ö sa...

Håller med ,jag borde ochså vinna oftare..... Tycker nog att du vinner din del ändå.. I alla fall över mig men kul är det !!
Hur kan man bli så fast,lite jobbigt..... Kram

Västgötskan sa...

Du får snart gå med i anonyma wordfeudspelare, Joanna. ;-))

Tusen tack för dina fina ord! Det värmde. :-)

Joanna Björkqvist sa...

Duktiga Tjejen: Nu är vi på gång! Ska väl se vem som är duktigast/har mest tur! ;)

Micke: Summan av lasterna sägs ju vara konstant! ;)

Hanna: Där fastnar du fint och jag tror nog visst att du var underbar idag med - det beror bara på hur man ser det och framför allt utifrån vems perspektiv! :)

Helena: Tusen tack! :)

Carina: Skönt att du förstår mig! Suck, säger jag! ;) Men till glädje är det ju ändå! Och awarden har du förtjänat! :)

Åsa: Men jag gillar att ha den dagliga kontakten med dig! Så mysigt vem som än vinner! :) Kram!

Västgötskan: Räknas man som anonym när man outat sig så här...? ;) Och det var ju det jag visste när jag skrev min motivering till awarden; du ÄR kul! :)

Anneli Stålberg sa...

Tusen, tusen tack för dina fina ord! Jag förstår inte heller att vi inte har träffats "på riktigt" det borde vi ha gjort :) Vi får snart råda bot på det.
Kramar!

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Välförtjänta ord! Och nog skulle det vara lite kul med en bloggträff..? :) Kram!

Bubbel sa...

Jag vinner och förlorar ungefär lika ofta men har senaste tiden inte haft någon större inspiration att spela alls så det har mest blivit ett "pliktord" när påminnelsen om att tiden är på väg att löpa ut...men så är det väl ibland antar jag. kram kram på dig

Camilla sa...

Hahaha....visst skulle man vilja vinna oftare. Men..detta spel är som ett lotteri ;)
Känner igen det där med att spela och se på film samtidigt. Tur man är kvinna ;)
Kram på dig!

Joanna Björkqvist sa...

Bubbel: Ibland blir jag också jättetrött på spelet, särskilt om man ligger under så mycket att man vet att man förlorar med typ 200 p. Då är det svårt med entusiasmen. Men jag kämpar på! :) Kram!

Camilla: Ja, verkligen ett lotteri! ibland går det hur smidigt som helst och jag blir riktigt förvånad när jag ser poängen och ibland är det tvärtom... Men kul har vi ändå! :) Kram!