Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 28 januari 2012

Ingen vinglig tur för mig


Det är ändå något speciellt med lördagar. Alla vaknar när de vill, äter frukost när de vill och om vi har tur hittar vi på något som alla vill. Något snöbollskrig, nåja, en enda liten snöboll gör förmodligen inget krig, som förra helgen dokumenterades på bilden ovan, blir det inte idag, men ändå en vinteraktivitet.

När barnen var mindre åkte vi då och då till en skridskobana tillsammans. Där kan man hyra både skridskor och hjälm för en billig penning och det brukade vara trevligt. Av någon anledning har det inte blivit av på säkert tre år, men idag är det dags igen.

Själv vågar jag dessvärre inte snöra på mig skrillorna idag, för jag är glad över att jag är så gott som återställd i ryggen och jag har ingen direkt längtan efter att bli handikappad igen, oavsett vad som skulle vara orsaken till det. Jag är alltid vinglig på skridskor och ännu vingligare skulle jag vara idag.

Men antagligen åker jag med för att ta bilder. Det brukar inte vara så vingligt.

11 kommentarer:

Susanne sa...

Älskar lördag!!!!
Kramen

Camilla sa...

Nä..NÅGON måste ju dokumentera allt också. Så det är bra att du ställer upp som fotograf,hela dagen ;)
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Du gör nog klokt i att stå på sidan om isbanan idag. Säkrast så ;)
Ha en toppen lördag!
Kram

Marina sa...

Oavsett vad det blir så får du ha en bra lördag!

Maria sa...

Ha det så mysigt och glöm inte att ta med varm O´boy!! Det blir kallt att stå och titta på.

Kram

Västgötskan sa...

Det var nog en bra idé att hoppa över det den här gången. Se nu till att inte halka på vägen in i hallen bara!! ;-)

Idag har jag skrivit om böcker i min blogg. Kors i taket! Hihi!

Ha en fin lördag.

Anonym sa...

Någon måste ju sköta kameran också. Hade nog jag också gjort... :)

Micke sa...

Nåt snöbollskrig är det inte läge för här, knappt skridskoåkning heller. (Jag skulle inte åka skridskor heller, men inte på grund av en besvärlig rygg, utan för att jag är så kass på det så jag skulle slå mig själv gul och blå.) :-)

Ha en fortsatt bra helg!

Anneli Stålberg sa...

Det låter som om ni har haft en riktigt härlig lördag : )
Ha en fortsatt fin helg!
Kram!

anette sa...

Hoppas att du hade en härlig dag med kamera och lyckades få några härliga bilder.
Nä, ingen bra idé att åka "griller" nu efter dina ryggbesvär.
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Susanne: Jag med! :) Kram!

Camilla: Japp, och jag tog min uppgift på allvar - alla varv dokumenterades! ;) Kram!

Carina: Yepp, där var det lugnt och tryggt! Kram!

Marina: Tack så mycket och hoppas du hade detsamma!

Maria: Det bästa med hela utflykten var absolut den varma chokladen och bullarna! ;) Kram!

Västgötskan: Vi överlevde allihop! ;) Och trevliga böcker om Vitnos! :)

Fruntimret: Alltid trevligt med lite bilder!

Micke: Jag förstår dig. Det är rätt ansträngande för hela kroppen!

Anneli: Japp det har vi haft! Hoppas du också haft det! Kram!

Anette: Bilder blev väl sådär, för det var ju inte någon direkt vacker natur, men trevligt var det ändå! :) Kram!