Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 8 januari 2012

Shopping, bad och 911



Idag hade vi en mycket uppskattad och mysig mellandag och inledde den med sedvanlig shopping. Jag är sannerligen ingen shoppinggudinna, men min dotter har sin fars gener, så det shoppades en hel del. Hon fick bland annat ett par fodrade stövlar med kilklack, två vinterjackor och en fleecetröja med underbar päls inuti.

Faktum är att jag provade luvtröjan med päls, men den var för liten. Även XL var för liten. Jag kunde inte med bästa viljan i världen knäppa den och då måste jag ändå säga att jag sett betydligt större kvinnor än petite moi här i Florida, så det är inte utan att jag undrar vad deras storlekar kallas. XXXXXL?


Istället för kläder köpte jag ett par ljus från Yankee Candle och de doftade ljuvligt. Jag hade kunnat handla hur mycket som helst i den butiken, men ljus är så sablans tunga, så jag fick verkligen tygla mig allt vad jag kunde. Det jag köpte kostar normalt drygt 900 kronor hemma och här fick jag ge knappt 350. What a bargin!

Jag köpte också underbara Jelly Beans, som jag älskar! Så vackra och så goda små bönor i alla möjlig färger och smaker. En i taget ska de avnjutas så man verkligen känner de olika smakerna. Dagens favorit var nog den mörkgröna med inslag av rött; vattenmelon. Mmmmm…

Sonen har länge och väl funderat på att köpa ett par hörlurar och idag slog han till. Dem köpte han för sina julklappspengar och han är väldigt nöjd. Medan vi lyssnade på gapig amerikansk reklamradio lyssnade han på Swedish House Mafia i lurarna - grymt!

Vid lunchtid drog vi till Cocoa Beach och roliga dottern tyckte att sanden var för ljus var att stranden skulle kallas något med kakao. Det var härligt att se de mjuka vågorna rulla in och flera nybörjarsurfare kämpade tappert med att bemästra vågorna.

Jag badade inte (antar att ingen är förvånad …?) men det fanns det många andra som gjorde, inklusive stollarna i min egen familj. Bilden på sonen som fullständigt försvinner i vågorna har onekligen sin charm. Särskilt när man vet att han överlevde.


Ron Jon Surf Shop är (tydligen) en väldigt känd affärskedja här i Florida och idag gjorde vi ett besök på en enorm butik, som dessutom har öppet 24 timmar per dygn. Jamen, så klart! Så många gånger som jag vaknat kl 3.47 och tänkt ”Åh, om bara en surfbutik varit öppen, så jag hade kunnat köpa en ny bikini!” Eller så har jag tänkt så här ”Vilken härlig kväll vi haft med våra grannar och nu är klockan snart 2 på natten. Allt hade varit perfekt om vi kunnat avsluta kvällen med lite fylleshopping på Ron Jons!”


Käre maken frågade faktiskt en anställd om de sålde något under nätterna och svaret var klockrent:

- Sure we do! To the drunk ones!

Maken lämnar aldrig en surfbutik utan att
ha handlat minst två påsar fulla.
På kvällskvisten bestämde vi oss för att äta något hemma i vår mysiga lägenhet, för vi var trötta på hamburgarna och pizzorna som restaurangerna serverar. Hehe. Vi köpte frysta pizzor som vi gräddade i ugnen själva istället.

Knappt hade vi ätit upp förrän det knackade hårt på dörren. Jag hoppade till så klart, men min stora, starka och beskyddande man var ju hemma, så han öppnade. Utanför stod tre svarta män med säkerhetsuniformer och påstod att någon ringt 911 från vårt hotellrum. Det hade vi absolut inte gjort och jag darrade genast i knäskålarna, för något busringande vill jag absolut inte beskyllas för.

De sa att allt var okej och att de bara ville kolla så allt var lugnt och jag tackade ödmjukt så mycket för att de kom, men det kändes ändå jobbigt att de gjorde det, för vi har inte ens rört telefonen. Hoppas verkligen att de trodde oss. Vi ser förhoppningsvis inte så busiga ut.

Och inte skadade heller.

11 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Men, nu börjar jag bli riktigt avundsjuk på er, vad härligt ni har det! Nu vill jag också på semester!

Marina sa...

Härligt!

Camilla sa...

Gud så underbart ni ser ut att ha det.
Herre Gud så du tjänade på att köpa ljusen. Synd att dom väger så mycket. Kan tänka mig att du hade köpt fler annars.Dom luktar SÅÅÅÅ gott.
Knepigt att det hade ringts från hotellrummet.Men som sagt...tur att dom trodde er. Dom såg väl att ni blev förvånade.
Kram på dig!

Duktiga Tjejen sa...

Fan vad UNDERBART! Sol, bad, Florida... Avis... Hade Kenya att se fram emot, men... Ska inte klaga, men av medicinska skäl bör jag verkligen komma till solen denna vinter!

Undrar vem som ringde 911...? Stört!

Tankar vid midnatt sa...

Så underbart att få följa er fantastiska resa!!!

♥ Carina ♥ sa...

Är det säääkert att ni inte ringde? Ni kanske ville ha lite action under middagen :)
Kram kram

Lisa sa...

Så otroligt härligt - både ord och bild. Vill också! Minusgraderna letar sig in under mitt skinn medan jag läser, och där är de verkligen inte välkomna ;)

Susanne sa...

Jag är sååå avund, nästa gång jag åker till Florida blir det ett par dagar till Cocoa Beach.

Mallan sa...

Det där med storlekarna känner jag igen att det är problem med. Fattar inte vad klädtillverkarna där har för mått?! Kram

Anneli Stålberg sa...

Åh, nu börjar det bli olidligt att se hur bra ni har det. Inte för att jag missunnar er något överhuvudtaget, bara att jag också vill :)
Kramar!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag förstår dig! :)

Marina: Mycket!

Camilla: Man vill ju inte vara som pojken i sagan om Pojken och vargen - man vill ju att de kommer om man verkligen ropar! Kram!

Duktiga Tjejen: Kanske kan du åka ifrån ditt illamående; lämna det hemma och dra till solen! ;)

Tankar vid midnatt: Tusen tack - och kul att du följer med!

Carina: Näää, den typen av action passar jag mig noga för! ;) Kram!

Lisa: Vilken fin kommentar! Jag skickar lite extra värme till dig! :)

Susanne: Ja, det låter som en lysande idé!

Mallan: Man kan ju verkligen undra... Skumt, faktiskt.

Anneli: Haha, jag förstår dig helt! Jag njuter lite för dig med! ;) Kram!