Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 28 april 2012

Egokick på morgonkvisten



Jag har fått en utmaning av härliga Hanna och eftersom jag är både lydig och plikttrogen och dessutom tycker att det låter som ett trevligt sätt att starta en lördag på nappar jag förstås på den. Hanna säger att jag ska skriva åtta saker som är jag bra på för att egoboosta mig själv lite. Hoppsan! ÅTTA saker. Det är många saker det. Jag får väl se om jag verkligen klarar utmaningen.

Finns det verkligen åtta saker som jag är bra på...?

Jag får väl skriva en sak i taget och så får jag se när jag når åtta. Det kanske tar ett par timmar, men jag har ändå inte så värst bråttom.


  • Jag är bra på att peppa andra människor och få dem att känna sig sedda (något som jag verkligen utnyttjade som lärare och också uppskattades för)
  • Jag är empatisk och bra på att känna in andra människor (fast sanningen att säga är det ibland inget bra alls, för det är väldigt jobbigt att ta på mig allt hemskt i världen...)
  • Jag är bra på att laga festmat (vardagsmaten är trist, men festmat älskar jag)
  • Jag är kreativ (skriva, fotografera, göra smycken, teckna, måla, pyssla - jag gillar allt det där)
  • Jag är bra på att se någon ljusglimt även i elände (något jag har haft mycket stor nytta av när min bror så hastigt omkom; då kunde jag känna tacksamhet över sådana saker som att han omkom omedelbart och inte hann lida, att han var lycklig in i det sista och att vi fick hem honom utan krångel)
  • Jag är en bra vän (eftersom jag själv inte skulle klara mig utan mina vänner är det viktigt att själv vara en god vän)
  • Jag är bra på att uttrycka mig i både tal och skrift (jag gillar tydlighet, så de som hör eller läser mig tvekar sällan på vad jag vill ha fram)
  • Jag är bra på snapsvisor (jajamän, jag kan flera utantill och i min dator finns många olika ihopsatta häften för olika tillfällen och så var det lite skönt att sluta den här uppräkningen med glimten i ögat)


Så där, ja. Det gick att få ihop åtta saker, faktiskt. Det kanske jag borde tagit upp som en punkt ovan? Att jag är bra på att få ihop en lista med åtta punkter?

Självklart ska utmaningen skickas vidare, så bortsett från att vem som helst gärna får anta den, så skickar jag över stafettpinnen till åtta (eftersom det var åtta punkter väljer jag åtta personer, men det får man göra som man vill med!) kloka bloggare som jag tycker behöver tänka på vilka grymma människor de faktiskt är, för de lyser alltid upp både sina egna och andras bloggar med värme och glädje.

Kom igen nu, Maria, Fröken Hulda, Carina, Camilla, Susanne, Västgötskan, Mångamma och Cissa! Jag vet att ni är bra - väldigt bra! Vad tycker ni själva att ni är bra på?

17 kommentarer:

LillaTuss sa...

Nu blev morgonen helt plötsligt ännu härligare. Tack snälla. Jag ska verkligen göra mitt bästa ♥

♥ Carina ♥ sa...

Hej fina!
"Braiga" saker du har kommit på. Många fina egenskaper :)
Inte alltid så lätt det där att egoboosta sig själv.
Jag tackar för stafettpinnen! Ska försöka ta mig an utmaningen efter helgen.
Kram och go'lördag!

Hanna Lans sa...

Vilket perfekt sätt att börja dagen på! Kramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Fick också den utmaningen så nu ligger den och gror i mina tankar. Det är viktigt att egoboosta sig mellan varven.
Kram.

Unknown sa...

Oj, detta var en tuff och nyttig utmaning! Tack snälla du, jag ska verkligen tänka igenom detta ordentligt!

Alla dina punkter på listan stämmer så väl med hur jag uppfattar dig, den första punkten, att du var n fantastisk lärare, har jag ju fått bekräftat från en säker källa. :-)

Ha en underbar, solig lördag!

Kram

Jeanette sa...

För att sammanfatta det hela så är du en underbar person! Och vacker!
Kram

Maria Engelwinge sa...

Du har ett pris att hämta hos mig älskade vän!

Mångmamma sa...

Tack fina du.
Jag antar utmaningen och återkommer framåt kvällen, dagen är fulltecknad med roligheter!
Kram

Livskrafter sa...

Vilka "braiga" saker du är bra på Joanna. Och vilken härlig utmaning. Det här borde vi nog alla göra lite till mans med jämna mellanrum. Jag gör ju ofta detta med klienter och kursdeltagare men sällan med mig själv. Spännande
kram kram
Emma

Anki sa...

UNDERBART VACKER!!
Det strålar om dig!

Duktiga Tjejen sa...

Jag fick också den av Hanna och shit, 8 saker..!

De punkter du skriver om dig är precis så som jag tänker om dig. Den enda överraskningen var snapsvisorna, hihi!

Duktiga Tjejen sa...

Ps. Jag kanske ska skriva att jag är bra på Rumble..? ;)

Maria sa...

Jag är helt övertygad om du är bra på mycket mycket mer än vad du berättat i detta inlägget!

Jag tackar och tar emot utmaningen som troligtvis blir publicerad på måndag.

Ha det bäst :D

Kram ♥

Susanne sa...

Tack för alla dina tröstande inlägg, de stärkte.
Begravningen var fin och min morbror höll ett jättevackert tal. Under minnesstunden blev det ganska många skratt när vi kusiner pratade minnen.
Kramen

Camilla sa...

Tack för den här underbara utmaningen.
Klart att jag ska ta mig an den. Men för mig tar det inte bara några timmar att tänka ut åtta braiga saker om mig. Nä...det kommer att ta dagar ;)
Men efter helgerna här ska jag ta mig an den.
Tack söta du!
Kram!

Shamrock sa...

Vilka bra saker du är bra på

Anonym sa...

Vilken bra lista! ALLA borde skriva åtta saker de är bra på, på en blogg eller i ett häfte för sig själv. Energiboost! :)