Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 24 september 2012

Segerns ljuva sötma


Åh, vilken härlig kväll det blev igår. Så härlig att jag helt glömde bort att blogga, faktiskt.

Det var nämligen så att det kom hem en vinnare till oss igår. Så här dags på året är det tävlingar i speedvindsurfing så gott som oavbrutet. Varenda helg i två månader viger käre maken till tävlingar och även hela veckor går då och då åt till att åka på tävlingar utomlands.




I helgen var det tävling i skånska Klagshamn och självklart åkte maken dit. Första tävlingsdagen var på lördagen och på kvällen ringde han hem och var rätt så missnöjd, för han berättade att han låg sexa. Det visade sig senare att han låg femma, men han var förstås fortfarande inte nöjd.

När jag kikade in på Facebook igår hade han plötsligt uppdaterat sin status och det visade sig att han vunnit hela tävlingen! Vilken upphämtning! Tjohoo!

Så när han kom hem bjöd han på fin champagne och var mycket glad! Och vi delade självklart och gärna hans glädje, för nog är det underbart att allt hans seglade resulterade i en härlig förstaplats och en tjusig pokal.

Heja, heja - du är bäst, käre maken!


8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Skål och grattis till din man!!
Jag beundrar dom som kan surfa. Jag har testat en gång och... tja det gick inget vidare om man säger så ;)
Kram

Västgötskan sa...

Vad roligt!! Stort grattis till honom (och er också)! :-D

Kram M

Susanne sa...

Grattis till din man.

Åsa Hellberg sa...

Jag såg massor av vindsurfare när jag passerade Varberg för ett par veckor sedan. Såg buskallt ut. Grattis till maken!

Anneli Stålberg sa...

Stort grattis till maken!
Kram!

anette sa...

Härligt när ens jobb ger utdelning!
Stort grattis till din man
Varm kram till dig

Malla sa...

åh så roligt, stort grattis!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Men heja, grattis till mannen! :)
Kram.