Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 15 oktober 2012

Tipsa gärna era bibliotek

Idag har jag nästan kramp i höger arm och det känns som jag jobbat vid löpande bandet hela dagen. Numera sköts väl de flesta extremt montona sysslorna med hjälp av robotar och automatik och även om det antagligen betyder att många arbetstillfällen försvunnit så kan jag förstå det. För det är utan tvekan fysiskt ansträngande att göra samma sak i åtta timmar eller fler.

Jag sitter så gott som alltid vid datorn timme efter timme och borde variera mig mer varje dag så på det sättet är det inget nytt, men idag har jag gjort exakt samma sak hela tiden och det har involverat ovanligt mycket klickande med musen. Antagligen är det det som gör att just högerarmen tycks väga något kilo mer än vanligt denna afton.

Det jag har gjort är att jag har kopierat ett informationsblad om Kristina Svenssons och min bok Förverkliga din bokdröm och klistrat in i ett mejl. Då behövdes musen. Därefter har jag fört över en bild till mejlet och då blev det en ny rörelse med musen. Sedan har jag kopierat en mejladress från en lista och det gjordes också med ett musklick. Slutligen skickade jag iväg mejlet och då var det dags för det avslutande musklicket i just det mejlet.

Om man tänker att jag skickat mejl till fler hundra adressater under dagen är det lätt att räkna ut hur mycket samma-samma-lika det faktiskt blivit medan timmarna gått.

Det jag hoppas på nu är att mitt idoga arbete ger resultat. Väldigt många av dem jag mejlat idag arbetar nämligen på bibliotek och det vore riktigt kul om de ville köpa in vår bok. Kanske har inte alla författaraspiranter råd att lägga 200 kronor på att köpa en egen bok och då är det ju toppen att det finns bibliotek där man kan låna boken alldeles gratis.

Jag blev jublande glad när dagens första beställning droppade in bara någon timme efter att de fått vårt mejl. Genast begav jag mig till brevlådan med vår fina bok och nu är den på väg till sitt första bibliotek. Den ska faktiskt ända upp till Norrland, så det känns extra kul att första biblioteksboken åker på långresa.

Kanske är också du nyfiken på vår bok och vill tipsa ditt bibliotek om att köpa in den? Gör gärna det, så blir vi så glada så!





2 kommentarer:

Marina sa...

Kul - hoppas det blir många napp!

Desirée sa...

Japp, jag ska göra det med en gång!