Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 16 november 2012

Fina systern överraskas


Idag fyller världens allra bästa och finaste lillasyster år och för att glädja henne har jag redan hämtat hennes två barn på dagis (okejrå, förskola) och fritis (efterskola...?), så hon bara kan glida hem till fredagsdrinken när hon kan, utan att behöva stressa av och an.

Nu sitter hennes barn tillsammans med min påhittiga dotter och gör chokladbollar.

Under tiden gräddas en tårtbotten, som dottern har vispat ihop i ett nafs, och den ska vi så småningom göra ännu finare. Ett av dottern absoluta favoritprogram på TV är Hela Sverige bakar. I den sekunden TV4 bestämmer sig för att göra en ungdomsvariant kan jag säga en denna trettonåring kommer att jubla. Det vore väl en trevlig programidé? Eller överhuvud taget något med ungdomar i köket vore kul, tycker jag. Mycket bättre än Ung och bortskämd och Mammor och minimodeller till exempel.

Det är så härligt att bo så här nära varandra, som syrran och jag gör, och det är också väldigt kul att kusinerna får växa upp tillsammans.

Jag har köpt en liten sak som syrran har önskat sig och den ska hon få. Eftersom hon var med och köpte den gör det inget om jag säger redan nu att det är en supersnygg äggklocka som jag köpte i det gigantiska köpcentret Emporia Malmö i den HÄR otroligt flotta butiken full av läckra saker.

Annars hade hon kunnat få Cayenne - kryddpojken med bett av Annika Bengtsson. Det är en himla charmig bok full av härliga kåserier om en katt vid namn Cayenne. Den har jag skrivit om i bokcirkelbloggen idag och den är tänkt som en trevlig gå-bort-present. Det bästa är att den inte är allergiframkallande alls, inte ens för mig som inte tål pälsdjur.

Nu ska syrran firas!

3 kommentarer:

Andra intryck sa...

Låter som att ni har det väldigt mysigt och att det kommer bli en trevlig kväll =)

Camilla sa...

Å vad roligt att ni bor så nära varandra. Jag har tre mil till syrran.
Tur det finns telefon :)
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Så snällt och omtänksamt av dig att låta henne få en lugn fredag. Härligt att ni bor så nära varandra och har sån fin kontakt. Jag har ingen syster men skulle så gärna velat ha en. Nån som man är så där riktigt tight med :)

Jag gillar också programmet "hela Sverige bakar". Även om jag inte är nån stor fan av att baka själv. Ja, det vore ju jätteroligt med en ungdomsvariant på programmet. Du får tipsa dom om det ;)
Kram och fortsatt trevlig helg!