Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 17 december 2012

Min egen lilla by


Se, vilken underbart vacker liten by vi har här hemma. För någon månad sedan fick jag mellanhuset av en fin väninna och det har jag tänt nästan varje kväll sedan dess. Det hade jag gjort även i lördags när våra norska vänner kom på besök.

Festligt nog fick vi det svarta huset av dem då, så plötsligt hade jag två fina hus. Eller som jag sa, en villa och en sommarstuga. Det svarta huset kan även stå utomhus, men jag tyckte att det passade så bra här inne att jag inte kunnat ställa ut det ännu.

Igår träffade jag mamma, pappa och syrran en snabbis och då fick jag det minsta huset av dem. Plötsligt har jag en hel liten by med vackra ljushus. En villa, en sommarstuga och en lekstuga. Eller kanske ett lusthus.

Alla husen sprider väldigt vackert ljus på väggarna runt omkring, så helst vill jag ha dem stående mot en vägg, men annars har jag oftast haft det stående på matsalsbordet, för det är lika vackert vilken sida man än sitter och äter på. Man måste inte se dörröppningen, utan fönstersidan är lika tjusig.

Nästa gång jag tänder dem ska jag ställa det svarta huset i mitten och de två vita på sidorna. Det blir säkert också fantastiskt vackert.