Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 24 februari 2013

Blankis och solsken


I helgen har det varit SM i isjakt i Torkelstorp där SM i Speedvindsurfing brukar äga rum. Vi såg mest isjakterna på håll, men det såg ut att gå rejält fort, för det var rätt så blåsigt idag.



Vi var också på plats för att avnjuta den vackra blankisen, men jag var livrädd när jag väl fått på mig skridskorna. Snacka om att känna sig som Bambi på hal is. Fötterna krampade och benen skakade.


Det var alldeles för länge sedan jag åkte skridskor och jag var helt övertygad om att jag skulle både tantramla och bryta benen av mig. Hjälmen satt i alla fall tryggt på huvudet, så antagligen skulle jag kunna klara mig utan att få hjärnskakning.



Isen var i alla fall fantastiskt fin och blank och det är sällan man har så goda yttre förutsättningar. Tyvärr var de inre inte lika bra, för jag var helt enkelt för skraj för att våga ta fart. På bilderna ovan syns dottern och jag i fjärran och så den tjusiga isen som man bara vill klappa på för att den ser så fin ut.


Jag vågade bara vingla omkring i några få minuter, sedan tog jag av mig skridskorna och tog en promenad ut på piren istället. Trevligt nog följde söte sonen med som sällskap medan söta dottern fortsatte att åka med käre maken. Bilden ovan tog maken på mig och sonen och nog ser det vackert ut?


Längst ut på piren låg enorma blanka isblock och sonen satte sig på dem för att pusta ut lite.


I väntan på islossning, så maken kan vindsurfa igen, testade han att issurfa och det tyckte han också var rätt kul, även om det inte gick lika snabbt som det brukar när han är i farten med bräda och segel.

Vi fick en mysig vinterdag tillsammans och allra skönast var fikapausen i solen. Varm saft och hembakad vaniljbulle kändes helt perfekt denna eftermiddag.


2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Visst är det läskigt med skridskor! Jag föredrar långfärdsskridskor, känns mycket säkrare och fötterna krampar inte.

Marina sa...

Det ser fantastiskt härligt ut!