Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 17 februari 2013

Intensiv tid startar imorgon


Som trogna läsare av den här bloggen säkert vet gör jag återigen ett litet inhopp i skolans förtrollande värld. Magneten är stark och det är så roligt att vara tillbaka. Så här på söndagskvällen har jag jobbat ett par timmar med att läsa en bunt med noveller som mina gymnasietvåor skrivit. Det är alltid lika spännande och intressant att läsa deras berättelser och också att få möjlighet att ge dem feedback och tips för att fortsätta att utveckla sitt skrivande.

Imorgon är vi tillbaka igen efter ett skönt sportlov och då är det fullgas fram till påsklovet som gäller. Jag brukar säga att det man inte hinner innan påsklovet kan man lika gärna glömma, för det blir inte av. Efter påsk handlar det betydligt mer om att avsluta och samla ihop än om att starta nya projekt.

Det är faktiskt bara ett sjuttiotal skoldagar kvar innan det är dags att dra på sommarlov, så det gäller att jobba stenhårt nu.

Sedan kan den där vackra fjärilen (den flygfärdiga eleven) lyfta mot höga himlar (och en fantastisk framtid).


3 kommentarer:

Marina sa...

Det där med att "det som inte är klart till påsk inte blir av" är så sant så! Det är liksom ingen idé ens att försöka dra igång något då... Ibland kan jag längta tillbaka till den världen, men i det stora hela måste jag säga att jag inte gör det, trots att jag verkligen trivdes jättebra med mitt jobb, men det blev för mycket "konstiga uppdrag runt omkring" som förtog det roliga, men man ska aldrig säga aldrig, så en dag kanske jag är tillbaks...

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är därför jag älskar vårterminen så :) även om det på ett sätt också kan vara stressande att inte hinna med det man föresatt sig att hinna.
Kram.

Camilla sa...

Och vi har sportlov vecka 10. Och då bär det iväg till värmen :)
Och som sagt...snart är det sommarlov/semester :)
Kram!