Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 2 februari 2013

Underbar solig dag!


Jag vet att det bara är februari. Jag vet att det är långt tills våren äntligen är här på riktigt. Jag vet att det kommer att snöa minst en gång till den här säsongen, säkert två eller tre gånger dessutom. Jag vet. Don't remind me. Please.


Men det går ändå inte att låta bli att njuta så fort man har chansen. Idag var det strålande sol och klarblå himmel så jag satt ute på Bulgarienaltanen och njöt av värmen med årets första utomhusglas vin och en finfin väninna.

Käre maken hade tagit med barnen på båtmässan i Göteborg och jag som blir sjösjuk av blotta tanken var inte ett dugg intresserad av att åka med. Inte ens på land i en mässhall passar båtar mig. Lite ångrade jag mig faktiskt, för de åkte även till Bra bil.

Öh, HUR är det möjligt att ångra att man inte var med på Bra bil? Jorå, det är fullt möjligt. För där fanns Melody Club. Jag älskar deras låt Electric och gillar även en hel del av deras andra låtar. I was also born to dance, skulle jag vilja säga. Synd att det blir så sällan nu för tiden.



Inte tyckte jag att det var mindre synd att jag inte var med när barnen dessutom vann choklad. Först var dottern jublade glad över att hennes bror vunnit två kilo prima mjölkchoklad. Han var minst lika glad.


Sedan ropade de ut i högtalarna att även dottern vunnit två kilo! Och barnens pappa som inte ens visste att de deltog i tävlingen var mycket förundrad.

En fin lördag avslutad med Mello. Knaprande på mjölkchoklad, så klart.




3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Då har ni ju choklad att äta hela året ;)
Men visst ska man ta tillvara på varje stund att njuta, så du gör helt rätt.
Kram.

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Å jisses va med choklad! Grattis till dom får man la lov att säga! =)

Susanne sa...

Jag har haft vårkänslor i dagarna 2.