Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 26 maj 2013

Action och sushi på Mors Dag


Vilken blandad och trevlig Mors Dag vi fick. Söte sonen och jag började med att cykla till hans skola i strålande solsken för att uppmärksamma skolans dag och sälja godis för att samla in pengar till skolresor m m. Det var rena matematiklektionen att stå där och räkna ihop hur mycket godiset skulle kosta och alla barnen klarade mästarprovet galant medan pengarna stadigt droppade in i kassan.

När vi cyklat hem vid lunchtid hade söta dottern bakat cupcakes dagen till ära och på min stod det så fint MOR. Det var precis lika gott som det såg ut och så himla gulligt av henne!

För flera dagar sedan bestämde vi att vi skulle se filmen Fast and furious 6 på bio idag klockan 17, så innan dess passade vi på att äta lite fin mat på Naam. Jag har flera gånger blivit tipsad om deras sushi, men först idag var det dags att prova den och jag måste säga att den precis så god som jag hade hört att den skulle vara.

Mycket lyxigt att slippa lagen maten själv denna dag och dessutom få ett glas vin till.

Filmen vi såg visade sig vara en riktigt galen actionfilm. Jösses vad de åkte vilt och snabbt med sina bilar och mammamia vad de slogs och bråkade. Jag var helt slut efteråt.

Jag har i alla fall haft en väldigt fin och trevlig Mors dag och det hoppas jag alla mammor jag känner har haft. Inte minst min egen, som råkar vara världens finaste mamma. När hon, pappa och lilla Alice var på besök senast, närmare bestämt när mamma fyllde år i tisdags, passade jag på att skicka med en liten present som hon fick öppna först idag. Nu har hon tre fina ljuslyktor i olika storlekar och färger och de kan lysa upp hennes kvällar lite, när vi tyvärr inte alltid kan ses, fast vi skulle önska det.

Grattis, lilla morsan, på Mors Dag!


2 kommentarer:

Marina sa...

Det låter som en riktigt härlig mors dag!

Camilla sa...

Vilken dag!
VÅR dag :)
Men jag jobbade. Men hann att få lite morsdagspresenter innan jag åkte :)
Massageolja och massage. Inte dumt :)
Kram!