Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 1 juni 2013

Underbar dag med dans och mys


Idag var det dags för söte sonen att ha dansföreställning. Sedan flera år tillbaka går han på Kulturskolans dansutbildning och varje år har de en helt fantastisk dansföreställning med alla 200 elever som går där. Det är extremt rappa klipp. In med ena gruppen full av sjuåringar och raskt in med nästa gupp där alla är i de övre tonåren. Alltihop är otroligt proffsigt och det finns en röd tråd i allt de gör.

I år var sonen med i två nummer och i det sista spelade han skurk, så han hade tagit med sig en vit t-shirt som de sedan strajpade med svart tejp runt livet. Mycket snyggt och effektfullt.

I år var temat Soundtrack, så allt de dansade till härstammade från filmens värld. Det fungerade helt strålande, så jag torkade tårarna till Titanic, fascinerades av Snowwhite and the Huntsmen och smilade stort till Mamma Mia.

Vilka begåvade danselever Kulturskolan har och vilken idéhöjd hos koreograferna! Allt var helt fantastiskt. Jag njöt av alla nummer, inte bara dem där sonen figurerade. Och det är ju det bästa betyget.


Senare på kvällen grillade vi (fast jag borde skriva de, för det var inte jag, utan käre maken och de två barnen) kött och åt ute på den stekheta altanen.


På altanen hänger nu återigen de fina ljuskronorna som jag köpt på Indiska för flera år sedan. Visst är de lite rostiga, men det märks ju ändå inte när de är tända, så jag hänger glad i hågen upp dem igen. De ger ett otroligt mysigt sken och jag gillar färgerna.

Vilken härlig lördag vi har haft. Hoppas att du också har haft det och är du nyfiken på vilken tema Bokcirkeln valde till slut, så kan jag bara säga att ni som kommenterade här tänkte mycket längre än jag gjorde när jag skrev senast ...


2 kommentarer:

Marina sa...

Perfekt avdlutning på en hälig dag!

Shamrock sa...

Barnuppvisningar kan vara så bra. Ljuskronan var jättefin (har aldrig sett den modellen tidigare)