Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 3 augusti 2013

Sommarpratarna håller mig vaken


Jag sover inte värst mycket om nätterna hemma och det beror faktiskt mest på att jag är en rätt pigg person helt enkelt. Här i sommarparadiset på Katpathos gör jag dessutom knappt några knop alls (till skillnad från käre maken kör i 35-40 knop  på sin vindurfingbräda dagarna i ända) och det gör att jag inte är trött när jag lägger mig fast klockan passerat midnatt med råge.

För att bli lite trött lyssnar jag då på sommarpratarna men det är inte alls ett fungerande koncept för de är alldeles för intressanta. Hur skulle det vara möjligt att somna till Maria Sveland, som har så mycket klokt att säga om människor, världen och feminismen? Eller till Annika Hagström som ordnade en minnesgudstjänst för sin vän Jacob Dahlin för att han berättat i detalj hur han ville ha det medan hans egna föräldrar hade ett snabbt avsked redan på sjukhuset med ytterst få gäster? Eller Liv Strömqvist som gav helt nya infallsvinklar på det spännande temat menstruation i sitt program som så gott som helt ägnades åt detta fortfarande tabubelagda ämne?

Tror sjutton att jag inte kan somna när jag har fri tillgång till andra kvinnors liv och tankar genom SR Play.


2 kommentarer:

Jeanette sa...

Det finns några intressanta sommarpratare att lyssna till, man kan ju även lyssna på tidigare år. Så du ska nog klara dig några nätter till ;-)
Kram

Anki sa...

Låter som du mår alldeles utmärkt! Fint!

Kram från Skaftö