Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 14 januari 2014

Vackra ljus och färger


Jag är barnsligt förtjust i ljus och färger. Redan i tidigare inlägg om vår senaste USA-resa finns tjusiga bilder där färger och ljussättning spelar stor roll för bilden, men idag kompletterar jag med några till från lite olika ställen i Florida.


De två första här har jag tagit genom att röra kameran samtidigt som jag fotograferar ljusslingor i en villaträdgård i Orlando. Läckert och roligt, tycker jag.


 Det finns många fina julgranar i Florida och det här är en av dem.


Vi var i Disney Downtown i Orlando en kväll och där är det alltid fint med alla skyltar, lampor och ljus.


Den här lampan med olikfärgade Musse Pigg-figurer tyckte jag var rätt rolig och den hängde som taklampa i en butik. Jättestor och färgglad.


Ocean Street i Miami Beach var en härlig partygata full av restauranger, discodunk och gigantiska drinkar. Vi åt dessutom jättegod mat medan vi såg en massa människor flanera precis bredvid våra bord och på gatan åkte bilar fram och tillbaka och försökte överrösta varandra genom att spela superhög musik på bilstereon.

Det var underbar feststämning varenda kväll och det är inte ett dugg konstigt att jag längtar tillbaka hela tiden...






1 kommentar:

Ezter sa...

Så många fina ljusbilder!