Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 23 februari 2014

Äntligen coolt kalas




Idag har söte sonen haft födelsedagskalas tillsammans med sex av sina närmaste vänner. Det är lätt att tro att han då fyller år ungefär så här dags på året. Det brukar liksom sammanfalla med när kalaset äger rum.

Men näsch, så förutsägbara och tråkiga är inte vi. Nänä, vi lägger istället kalaset rätt så mitt emellan hans tolfte och trettonde födelsedag. Det blir betydligt mer spännande så. Den första anledningen till att vi inte hade kalaset när han fyllde år är att alla har sommarlov då och att många är bortresta. Därför brukar vi istället ha det i början av hösten.

Hösten i år var dock så vansinnigt kort att vi inte hann andas innan den redan var förbi. Vintern likaså.

Men nu fick vi i alla fall till det och alla var så väldigt nöjda att jag faktiskt tror att det var värt att vänta på. Sonen var helt på det klara med att han ville ha laserdomekalas och det fick han såklart.

Nytt för i år är att det finns en supercool minigolfbana i samma hus och att man kan boka både laserdome och minigolf på kalaset, så det gjorde vi. Mellan de båda aktiviteterna serveras korv med pommes frites och alla fick dessutom läsk, glass och godispåse.

Det var härligt att se alla toksvettiga ungdomar slå sig ner vid bordet i väntan på maten och de pratade och skrattade hela tiden, så det var verkligen underbart att höra dem också. Nu för tiden sitter de ju mest vid sina datorer och umgås inte som vi barn gjorde när jag var liten, men de vet verkligen hur man gör när man träffas i alla fall. De hade verkligen skoj och de flesta är dessutom klasskompisar, så jag kan tänka mig att de har rätt roligt även i skolan.

Sonen vill absolut ha ett likadant kalas nästa gång han fyller år också. Det är ju faktiskt bara ett halvår till dess.

Inte så dumt.









2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Så ofta som han verkar fylla år vill inte jag fylla år. Nä... numera kan jag tänka mig vart annat år eller så ;)
Åh, laserdome är ju sååå roligt! Minigolf också. Kanske jag ska ha ett sånt kalas nästa gång ;)
Kram

Susanne sa...

Det var ingen dum idé. Jag som fyller i december har ju alltid längtat efter ett sommarkalas. Det kör vi på i år. Tack för tipset.