Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 26 mars 2014

På besök hos Madame Tussauds

Söte sonen och Jim Carrey poserar.
I torsdags åkte jag, min kära väninna och våra fyra barn till London för att ha en underbar långhelg tillsammans och det blev verkligen precis lika trevligt som vi trodde och hoppades på. När vi kom hem vid lunchtid på måndagen (bara några få timmar innan Gudrun Schyman kom på besök) laddade jag in 873 bilder, så det finns gott om bevis på hur trevligt vi hade.

Snygg docka och snygg pose
av Kate Winslet.
När vi anlände på torsdagen shoppade vi mest, så av det finns inte så värst många spännande bilder (men en del fina saker i badrumsskåp och klädhyllor!), men tidigt på morgonen på fredagen åt vi först frukost på Starbucks innan vi begav oss till Madame Tussauds.

Både jag och väninnan har varit i London flera gånger, men vaxkabinettet har aldrig lockat oss speciellt mycket. Den här gången bestämde vi oss dock för att gå dit och det blev en riktigt trevlig dag även om vi tyckte att de allra flesta dockorna var mycket mindre än vi trodde att de riktiga människorna var.

En del var riktigt bra gjorda, men några blev vi besvikna på. Morgan Freeman var fantastisk medan Robbie Williams var alldeles för smal i ansiktet. Likaså var Kate Winslet supersnygg medan Justin Bieber såg ut just som en liten vaxdocka utan liv i.

Allra bäst på Madame Tussauds tyckte jag att 4D-filmen med superhjältar var. Det var härligt att få vatten i nyllet, bli knuffad i ryggen och känna stick mot vaderna.

Hur konstigt det än kan låta.


Coolast av alla var förstås Arnold Schwarzenegger
från Terminator 2. Äntligen fick vi träffas!
Morgan Freeman är grym både som skådespelare
och vaxdocka. Jag bara väntade på att han skulle prata.
Sean Connery var så söt i kilt och en stadig
whiskey i högerhanden.
Våra döttrar poserar glatt med pojkbandet One direction.
Charlie Chaplin är så tydlig att han passar
perfekt som vaxdocka.
Undersköna Marilyn Monroe.
Dottern vet exakt hur man poserar som
Usain Bolt.
Samma dotter är för övrigt otroligt lik vackra
prinsessan Diana. Kolla färgerna och leendet!
Två sköna lirare - Albert Einstein och min söte son!
Så liten Justin Bieber ser ut. Och väldigt docklik.
Dottern skulle bli en utmärkt president ...

... och det skulle sonen med. En halvtidstjänst var...?
Efter fem glada timmar var det dags för lunch och väninnan och jag
lyxade till det rejält med sushi och varsitt glas vitt.
Det var så kul att se maten komma på band och
ta den tallrik som lockade mest. Mums! 

I skymningen tog vi en tur till Carnaby Street och
det är alltid lika trevligt.
Underbart glittrig skylt - Carnaby 2014 is da shit!
Idag har ju alla mobiler, men de röda telefonkioskerna
är ändå väldigt snygga och extremt engelska.

2 kommentarer:

Marina sa...

Nu är det väldigt många år sedan jag var på Madame Tussauds och det är nog ett jätteantal nya dockor så det kanske är dags snart igen...

Jeanette sa...

I dag har jag skjutsat lilla dottern till Landvetter, med full fart mot London, jag är bara lite avundsjuk! Sist vi var på Mmme Tuss... tyckte vi att de mörkhyade över lag höll bättre kvalitet än de ljushyade som såg ut mest som dockor.
Kram