Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 26 april 2014

Blomstermarknad, vattenstad och Waldorf Astoria




Dag tre i Shanghai bjöd på en tidig start på blomstermarknaden och jag som älskar blommor höll ju på att bli galen av alla fantastiska orkidéer och vackra rosenbuketter. Det gjorde nästan ont i kroppen när jag insåg att jag inte kunde ta med något av allt det vackra hem till Sverige.


Buketten ovan var beställd. 100 rosor. För ungefär lika många kronor eller möjligen det dubbla, men vad hade det kostat hemma? Vågar inte ens tänka på det...


Framåt lunch begav vi oss till en vattenstad och den påminde en hel del om Venedig som vi också besökt. Det var otroligt mysigt och lagom vindstilla för en sjösjuk människa som mig...








Vi åt underbar medhavd lunch i form av fyllda baguetter och vår finfina värdinna hade dessutom med en flaska vin - vilken ljuvlig överraskning!


Självklart åkte vi gondol också och det var riktigt trevligt och extremt stämningsförhöjande!





Framåt kvällen passade vi på att se Shanghai skyline i solsken för det är verkligen inte varje dag man får den får möjligheten och vi njöt verkligen av tillfället.

Vi passade också på att ta en drink på mytomspunna Waldorf Astoria på The Long Bar. Det kändes helt fantastiskt att sitta där och sippa på en Moscow Mule, som var så god att jag gärna hade stannat natten lång.

'







På nätet finns bara bilder åt andra hållet men då är det kul att veta att vi satt längst ner i mitten och detta talar mina egna bilder tydligt om.



Shanghai har allt on a sunny day - och vi var där.

1 kommentar:

Marina sa...

Ytterligare en härlig dag på en härlig plats alltså !