Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 april 2014

Jag andas redan lugnare



Vanligtvis brukar jag bli irriterad när jag vaknar självmant en timme innan väckarklockan ska ringa, för då vet jag att jag inte kan somna om och vips har jag blivit bestulen på en timmes värdefull nattsömn. I morse blängde jag småsurt på klockan när jag vaknade på minuten en timme för tidigt, men i samma stund som jag konstaterade det log jag för mig själv.

Det gjorde ingenting alls att jag låg där vaken. Nej då, jag bara njöt av att veta att jag har en helt magisk helg framför mig och att jag redan om några timmar får möjlighet att vila, slappna av och djupandas i fullständigt ljuvlig miljö. En halvdags jobb bara, sedan är paradiset nära.

Och nu är det bara ett par timmar kvar innan min kära väninna och jag checkar in på Asia Spa i Varberg för sjunde året i rad.

Åh, så härligt det ska bli. Vi ska bara spaa, basta, viska, koppla av, umgås, läsa och äta fantastiskt god mat ända fram till söndag lunch. Innan jag besökte detta underbara ställe kunde jag inte alls förstå tjusningen med spa. Blött och fånigt, tyckte jag, men jag kunde inte haft mer fel.

Bara tanken på vad som ligger framför oss gör att jag redan andas lugnare.

Den supergoda lunchen förra året.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Jag tycker det låter alldeles underbart!

Jeanette sa...

Hoppas ni har en alldeles underbar helg!
Kram